PROJECTEN|PROJECTEN KAART|ANDERE PROJECTEN

PROJECT IN SAMENWERKING MET DE WILDE GANZEN

Website:

Web Site Wilde Ganzen

Wij zijn erg blij dat de Wilde Ganzen ons project gekozen heeft als project van de maand December 2014. Het gaat om de aanschaf van een beademingsapparaat voor te vroeg geboren en zieke baby`s die behandeld worden in een ziekenhuis in Patna; Bihar India. In de maand december worden honderden spotjes uitgezonden op radio en televisie. Klik hier op het filmpje:

Start Filmpje

In Patna, India sterven jaarlijks honderden baby's. Onacceptabel... In het Kurji Holy Family Hospital in Patna, India worden jaarlijks zo'n 5.000 baby's geboren. Maar de kraamafdeling beschikt niet over beademingsapparatuur. Zieke of te vroeg geboren baby's worden noodgedwongen overgebracht naar een ander ziekenhuis. Tenminste, als de ouders daar geld voor hebben. En zelfs dan is vervoer van het doodzieke kind een enorm risico. De realiteit is dat veel baby's sterven. Een immens verlies voor de ouders. Beademingsapparatuur kan kindersterfte voorkomen. Om te voorkomen dat er nog meer baby's sterven, wil het Kurji Hospital haar kraamafdeling zo snel mogelijk voorzien van beademingsapparatuur. Want zeker 2.000 van de bijna 5.000 baby's die het ziekenhuis jaarlijks behandelt, hebben beademing nodig. Met goede apparatuur zullen de overlevingskansen van deze baby's aanzienlijk toenemen. Met uw hulp maken we het verschil. De totale kosten voor de apparatuur zijn € 22.000,-. Dit kan het Kurji Holy Family Hospital niet helemaal zelf betalen. Helpt u mee het verschil te maken voor honderden baby's en hun ouders?

Groeten en veel dank....

Clara en Piet

PROJECTEN 2012-2013 STICHTING ANANDA BHAVAN

Na ons bezoek in januari en februari 2012 aan India ontvingen wij de volgende projectvoorstellen, die inmiddels door het bestuur van onze stichting zijn goedgekeurd.

Voor het kindertehuis Ananda Bhavan in Malampuzha is de aanschaf van een nieuwe wasmachine noodzakelijk. Kosten € 500.

Het bejaardenhuis Kripa Sadan heeft dringend behoefte aan een generator omdat er regelmatig geen electriciteit is. De zusters zetten iedere ochtend om 5 uur grote pannen met water buiten op een vuur van cocosbast om wat warm water te hebben waarmee de bejaarden gewassen kunnen worden. Aan het water zit een brandlucht. Father John wil heel graag een installatie voor zonne-energie laten aanleggen, waardoor het water met eklectriciteit  te verwarmen is en er stroom beschikbaar komt. De kosten bedragen € 2000. Deze aanvrage hebben we al kunnen realiseren; het geld is naar India gestuurd.

Omdat de ambulance van het ziekenhuis in Patna 28 jaar oud is, is deze deels verroest en onveilig. Daarom is de aanschaf van een nieuwe noodzakelijk. U kunt zich niet voorztellen hoe een ambulance in India eruitziet. Het is een simpele auto waar je met opgetrokken benen in kunt liggen. In deze positie wordt je zo gauw mogelijk naar het ziekenhuis gebracht. Ook hebben we een aanvrage voor een ambulance ten behoeve van het ziekenhuis in Mysore.

In Kottayam vraagt father Michael ons om een project te financieren waarbij honderd Malabargeiten gekocht worden. Daarnaast worden gehandicapten en hun familie getraind en begeleid. De geiten zijn bestemd voor mensen met een beperking, waardoor zij een bijdrage aan het gezinsinkomen kunnen leveren. Dit is een duurder project dan ons eerste geitjesproject. De speciale geiten geven namelijk extra veel melk. Kosten: € 17.500.

Het eerste project voor de Adivasikinderen in Akamalavarum is afgerond en er volgt nu een tweede. In de wijde omgeving is er geen openbaar vervoer. Als de kinderen naar een medische voorziening toe moeten, duurt dat nu zeven uur. Daarom is voor hen de aanschaf van een jeep noodzakelijk.

De aanschaf van een medical car voor de vele dorpen rond Ranchi is erg gewenst. Ranchi ligt tussen Patna en Calcutta in en ook hier zijn er geen basisvoorzieningen voor gezondheidszorg en onderwijs. Daarom is het belangrijk dat de hulpverleners regelmatig met de medical car de dorpen langsgaan voor medische hulp en prenatale zorg voor zwangere vrouwen.
Zoals u ziet hebben we dit keer vele projecten.